%5 Yeni
Stokta Yok
304,00 TL
320,00 TL
Kazancınız
:
16,00 TL
Kısa Ürün Açıklaması

Sınırları Aşan Dervişler, 1826-1925 yılları arasında, aslında bütün Osmanlı
tarikatlarının büyük bir dönüşümden geçtiği bir kesitte, Bektaşiliğin gelişme
seyrini inceliyor.
Osmanlı’daki muteber ve ayrıcalıklı konumunu büyük ölçüde Nakşibendiliğe
bırakarak tasfiye edilen Bektaşilik, buna nasıl tepki verdi? Arnavutluk,
Bektaşiliğin yeni merkezi olarak nasıl öne çıktı? Balkanlar’da yeni bir
canlanma yaşayan Bektaşilik, hem kendi geleneğiyle, hem Osmanlı’daki
dinî kültürleriyle, hem Batı kültürleriyle nasıl bir etkileşime girdi? “Liberal ve
hoşgörülü” bir inanç geleneği olarak baskılanmasının oryantalis Devamını Gör

Türü
:
Sayfa Sayısı
:
400
Kapak
:
Ciltsiz
Basım Tarihi
:
7/2023
Boyutlar
:
15.0 x 21.5
Kağıt Tipi
:
2. Hamur
ISBN Numarası
:
9789750535284
Planlanan Teslimat
:
07.05.2024
Kampanya
  • Ürün Özellikleri
  • Ödeme Seçenekleri
  • 0 Yorum
  • Tavsiye Et
  • Hızlı Mesaj
  • Sınırları Aşan Dervişler, 1826-1925 yılları arasında, aslında bütün Osmanlı
    tarikatlarının büyük bir dönüşümden geçtiği bir kesitte, Bektaşiliğin gelişme
    seyrini inceliyor.
    Osmanlı’daki muteber ve ayrıcalıklı konumunu büyük ölçüde Nakşibendiliğe
    bırakarak tasfiye edilen Bektaşilik, buna nasıl tepki verdi? Arnavutluk,
    Bektaşiliğin yeni merkezi olarak nasıl öne çıktı? Balkanlar’da yeni bir
    canlanma yaşayan Bektaşilik, hem kendi geleneğiyle, hem Osmanlı’daki
    dinî kültürleriyle, hem Batı kültürleriyle nasıl bir etkileşime girdi? “Liberal ve
    hoşgörülü” bir inanç geleneği olarak baskılanmasının oryantalist bir simge
    haline gelmesi, nasıl gerçekleşti?
    Cem Kara, 2022’de Annemarie Schimmel Ödülü’ne ve 2018 yılında merkezi
    Münih’te bulunan Güneydoğu Avrupa Araştırmaları Merkezi’nin en başarılı
    tez ödülüne layık görülen çalışmasında, bu sorulara rengarenk bir resimle
    cevap getiriyor.
    “Bektaşilik 19. yüzyıldan 20. yüzyıl başlarına kadar çeşitli inanç kültürlerinin
    bir izdüşümü işlevini görmüştür: Sünni Ulema, Bektaşiliği ‘hakiki’ İslâm’ın
    karşıtı, Türk milliyetçileri onu aslen Türk kültürünün bir parçası ve Batılı
    Masonlar ve Hıristiyan gruplarıysa Bektaşiliği özünde kendilerinin Şark’taki
    akraba bir kültürü olarak görmüştür. (...) Mevleviler, Melamiler veya Kızılbaş
    Alevileri için de farklı gruplarla ilişkileri dahilinde benzer şeyler söylenebilir,
    ancak bu denli çok çeşitli gruplarca bu denli çok yönlü bir şekilde tezahür
    eden başka bir inanç kültürüne pek nadir rastlanır.”
    Cem Kara

Benzer Ürünler
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.