%5
Stokta Yok
361,00 TL
380,00 TL
Kazancınız
:
19,00 TL
Kısa Ürün Açıklaması PLATON, dünyanın en büyük felsefecilerinden biri, Atinada büyük olasılıkla İÖ428/7 yılında, seçkin bir ailede doğdu. Ona başlangıçta Aristokles dendiği vePlaton adının ancak daha sonra gürbüz yapısı nedeniyle verildiği söylense de,Diogenes Laertiusun bu sözlerinin doğruluğu kuşkuludur. İki kardeşi, Adeimantusve Glaukon Devlet te görünürler, ve ayrıca Potone adında bir de kızkardeşivardı. Platon üvey babasının evinde yetiştirildi ve Periklesci rejimin gelenekleriiçinde eğitilmiş olmalıdır. Platonun demokrasiye karşı daha sonraki eğiliminiher ne olursa olsun yalnızca yetiştirilmesine bağlamak çok güçtür; bu olumsuzeğilim Sokratesin etkisi tarafından, ve herşeyden çok Sokratesin demokrasininellerinden gördüğü davranış tarafından yarat Devamını Gör
Türü
:
Felsefe
Sayfa Sayısı
:
160
Kapak
:
Ciltsiz
Basım Tarihi
:
1/2014
Boyutlar
:
13.50 x 20.00
Kağıt Tipi
:
2. Hamur
ISBN Numarası
:
9789753970068
Planlanan Teslimat
:
27.04.2024
Kampanya
  • Ürün Özellikleri
  • Ödeme Seçenekleri
  • 0 Yorum
  • Tavsiye Et
  • Hızlı Mesaj
  • PLATON, dünyanın en büyük felsefecilerinden biri, Atinada büyük olasılıkla İÖ428/7 yılında, seçkin bir ailede doğdu. Ona başlangıçta Aristokles dendiği vePlaton adının ancak daha sonra gürbüz yapısı nedeniyle verildiği söylense de,Diogenes Laertiusun bu sözlerinin doğruluğu kuşkuludur. İki kardeşi, Adeimantusve Glaukon Devlet te görünürler, ve ayrıca Potone adında bir de kızkardeşivardı. Platon üvey babasının evinde yetiştirildi ve Periklesci rejimin gelenekleriiçinde eğitilmiş olmalıdır. Platonun demokrasiye karşı daha sonraki eğiliminiher ne olursa olsun yalnızca yetiştirilmesine bağlamak çok güçtür; bu olumsuzeğilim Sokratesin etkisi tarafından, ve herşeyden çok Sokratesin demokrasininellerinden gördüğü davranış tarafından yaratılmıştır.Felsefe Platonik İdea ile ilgilenir. İdea ilkin bütünüyle genel bir anlamda Düşüncedir.Ama Düşünce sonsuz küçüklükten sonsuz büyüklüğe, insanın ruhsallığındanevrenin özdekselliğine dek herşeyi, saltık olarak herşeyi belirlemek için kullandığımızöznel evrenseldir. Ne yerde ne de gökte, ne insan ruhunda ne de özdekselevrende hiçbirşey, saltık olarak hiçbirşey insan düşüncesinin belirlenimlerinden,evrensellerden kaçamaz. Varolan herşey düşüncenin öznel belirlenimleri ileanlatılır, ve varolan herşey kendi nesnel belirlenimi ile vardır. Varolan her tekilşey bir evrensel de olduğu için, Türünden, ideal Biçiminden, belirli İdeasındanpay aldığı için, ussal olduğu için vardır. İdeadan, Biçimden, evrenselden yoksunbirşey hiçbirşeydir, bir varlık değil ama olmayandır. Ve bilgisi olmayandır. Vebilinemeyen, biçimsiz ve belirlenimsiz olan var olamayandır.İdeanın, Biçimin varoluşu duyusalın, fizikselin, özdekselin varoluşu değildir.Pisagor Teoremi fiziksel üçgenler üzerinde varolmaz. Doğa Yasaları gökte yazılıdeğildir. Duyulur-üstü, fiziksel-üstü, özdeksel-üstü varoluşu salt düşünce içindir.Sonsuzluktadır ve sonsuza dek varolur. Görgül zaman ve görgül uzay arıdüşüncenin, İdeanın çevresine çit çekemez. İdea Türlerin, Biçimlerin olmadığıgörgül evrende Türlerin ve Biçimlerin ideal olanağıdır. Dünya oluşurken, yaşamoluşurken, insan oluşurken, İdealar tümünün Biçimleri, tümünün Belirlenimleridir.Onların varoluş biçimleri, onların doğa yasaları, onların matematikleri,onların sınıflarıdırlar. Duyusal değildirler, görülmezler ve dokunulmazlar ve koklanmazlarve ölçülmezler. Ve böyle iken duyulur bireyselden çok daha yüksekbir anlamda nesnel olarak varlık ya da gerçeklik taşırlar. Ve nesnellik duyusallık,özdeksellik, fiziksellik değildir. Eğer Varlık kalıcılık ise, duyulur bireyseller değilama evrensel İdealar gerçek varlıktır. Eğer varlık değişmezlik ise, evrensel İdealardeğişmezdir. Eğer Varlık güç ise, sonlu bireyseller değil ama sonsuz evrenselİdealar güçtür.Bilimin ereği başından bu yana Platonik ideal belirlenimlerin bilgisidir. Bu bilimilkin arı Usun bilimi olarak Mantık Bilimidir. Ve bu bilim özdeksel Doğanın veinsan Tininin gerçek Biçimidir yanlışsız, eksiksiz, ve sınırsız. Öznel geçiciliktenözgür Nesnelliği konu alır, düşüncenin tüm dışsal güdülenmeden bağışıközgür deviminin, diyalektiğinin açınımıdır. Diyalektik İdeanındır, onun doğası,onun özüdür. Platon için insan düşüncesi, insan Nousu aynı ilksiz-sonsuz İdeanınetkinliği, diyalektiği, gerçekliğidir. İnsan Usu aynı İdeanın dinamiği ve enerjisidir.Ve gizilliğin edimselleşmesi ne denli olanaklı ise, insanın özünün gerçekleşmesi odenli zorunludur. İdeada zorunluk olan şey insanın saltık belirlenimidir varoluşunundeğer ve anlamı olarak Güzellik, Özgürlük, ve Bilgi. Aziz Yardımlı.
Benzer Ürünler
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.